Social Icons

Pages

Sunday, March 22, 2009

PENGORBANAN SEORANG ISTERI

22-Mar-2009 | Oleh: Razif Rosdi

Isteri Sidi Terpaksa Berhenti Kerja




Teks oleh Razif Rosdi


Tanpa kasih dan pengorbanan seorang isteri, nescaya Mohd Rashidi Mohamad Isa, 27, atau Sidi, boleh rebah. Itulah yang dirasakan oleh penulis apabila menghubungi isteri Sidi iaitu Nurul Fairuz Ahmad, 24. Mereka yang baru mendirikan rumah tangga pada 3 Mei 2008 terpaksa berpisah buat sementara demi memberi laluan kepada Sidi untuk memburu cita-cita dalam Akademi Fantasia 7 (AF7).


Lebih daripada itu, dalam perkembangan terbaru, Nurul Fairuz terpaksa berhenti kerja dan berhijrah ke Kuala Lumpur untuk memberikan sokongan kepada suaminya itu.


Jom ikuti temubual eksklusif murai.com.my bersama Nurul yang kini menetap di Puchong bersama Opah Sidi.



MURAI: Apa khabar? Macam mana keadaan Nurul sekarang?

NURUL: Alhamdulillah, saya sihat. Cuma sekarang, Nurul mula rindu sangat pada Sidi.


MURAI: Bagaimana reaksi Nurul selepas melihat prestasi Sidi di konsert pertama dan Diari AF7?

NURUL: Saya terkejut dan makin sayang dengan Sidi. Saya syukur sangat tengok perangai Sidi yang tidak buat apa-apa yang menyinggung perasaan saya. Malah saya terharu apabila tengok Sidi cakap dia rindukan saya.


MURAI: Komen Nurul tentang persembahan Sidi?
NURUL: Apa yang saya harap, dia boleh buat yang terbaik untuk minggu seterusnya. Tapi, saya tahu Sidi terlalu gugup, tak seperti selalunya. Sidi memang cepat gementar. Saya risau juga dan kalau boleh, biar dia bersemangat lagi.


MURAI: Jadi Sidi belum berikan yang terbaik atau all out?

NURUL: Ya, betul. Saya hairan juga kenapa suara dia dengar lain dan tak keluar habis. Ramai juga kawan-kawan Sidi cakap benda yang sama dan mereka kecewa melihat corak persembahannya pada konsert pertama.


MURAI: Selain suara apa lagi yang beza?

NURUL: Saya juga hairan tengok Sidi. Tak tahulah kenapa dia jadi pendiam dalam Diari AF. Kalau nak tahu, Sidi ni jenis happy go lucky orangnya. Dia juga suka menghiburkan hati orang lain. Mungkin Sidi perlukan masa untuk sesuaikan diri di dalam AF7.


MURAI: Setakat ini, ada komen peminat yang membuatkan Nurul dan keluarga tersinggung?

NURUL: Saya terkejut juga dengan apa yang mereka cakap pasal Sidi. Ada perkara yang tidak betul tapi saya dan keluarga lebih tahu peribadi Sidi yang sebenar. Dia tidak pernah berpisah pun dari keluarga. Pun begitu, setakat ini komen-komen itu tidaklah mengecewakan sangat.


MURAI: Kalau tak keberatan, boleh ceritakan macam mana Nurul kenal Sidi?

NURUL: Terus terang, saya mula kenal Sidi melalui Internet iaitu dalam Chat Room Perak Satu. Tidak sangka ia akhirnya membawa kami ke jinjang pelamin.


MURAI: Betul ke Sidi sudah lama popular dan ada ramai peminat dalam chat room?

NURUL: Sebenarnya, Sidi selalu aktif dalam chat room Malaysia Satu. Dalam chat room ini, ramai chatters suka menyanyi dan Sidi antara yang paling banyak dapat permintaan untuk menyanyi.


MURAI: Apa nama glamor Sidi di internet?
NURUL: Muk_Killax. Atau orang lebih selesa dengan panggilan Muk.


MURAI: Bagaimana dengan pekerjaan Nurul sekarang?

NURUL: Sebenarnya saya sudah tidak bekerja lagi di tempat lama iaitu di Manjong, Perak dan sekarang tinggal dengan Opah Sidi di Puchong.


MURAI: Kenapa berhenti?

NURUL: Sebelum ini kami tinggal berdua tinggal di Manjong. Jadi, kalau saya terus kerja, saya nak tinggal dengan siapa. Lagi pun, saya ke KL sebab mahu beri sokongan kepada suami saya.


MURAI: Apa bentuk sokongan Nurul?

NURUL: Selain seronok menjaga Opah, pada masa yang sama, saya selalu melihat perkembangan Sidi di TV dan Internet. Saya dan adik Sidi baru saja buatkan blog kelab peminat Sidi.


MURAI: Bagaimana Sidi kalau di rumah?
NURUL: Sidi seorang yang penyayang. Dia pandai memasak, lebih-lebih lagi Asam Pedas. Apabila dia dah suka sesuatu makanan di mana-mana restoran yang dikunjungi, balik rumah, dia mesti nak cuba resipi itu. Sidi juga suka rumah yang tersusun kemas.





erk...
hehehhehe...
thank u murai.com.my
erm...
ape2 pun...
harap abang sidi berjaya..
sanggup wat ape saja untuk tgk suami bahagia..
amin...



3 comments:

  1. hamboi2... cayangnye dia kat muk...

    ReplyDelete
  2. nurul @ peah.. tak keje ni namo nakal2 kat KL... hehehe.. next week aku nak gi konsert la... chayok2 sidi...

    ReplyDelete

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

Assalamualaikum.

Kepada semua peminat-peminat SIDI dan juga penyokong-penyokong SIDI FC, saya ingin mengucapkan selamat datang ke blog SIDI FC dan juga ke dalam keluarga SIDI FC. Saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada anda semua yang setia menyokong SIDI FC dan juga kerjaya beliau mengharungi hari-hari beliau sebagai seorang seniman.

Di sini saya ingin memberitahu kepada semua bahawa SIDI FC sedang mencorak satu bentuk komuniti agar semua ahli-ahli akan dapat mengeratkan lagi silaturahim sesama kita. Justeru itu kami sedang menyusun beberapa rancangan mengadakan aktiviti-aktiviti sosial dan rekreasi khas buat semua penyokong-penyokong SIDI FC.

Saya juga amat mengalu-alukan idea-idea mahupun cadangan dari semua agar dapat kami simpulkan bagi memenuhi kepuasan semua pihak. Di harap dengan adanya cadangan-cadangan dari anda semua dapat mengukuhkan lagi SIDI FC ini.

Akhir kata dari saya, semoga SIDI FC akan menjadi pemangkin kepada kejayaan beliau sendiri sebagai seorang anak seni di negara ini disamping dapat mencorakkan lagi industri muzik di tanah air.

Wassalam.

President SIDI FC

P/S: KAMI AMAT MENGALU-ALUKAN KEPADA SEMUA UNTUK MENGHANTARKAN EMAIL RASMI KEPADA -
sidi.af7fc@yahoo.com UNTUK MENG'EMAIL'KAN BUTIRAN-BUTIRAN ANDA [NAMA,ALAMAT,NO-TEL,DAN TARIKH LAHIR,] AGAR MUDAH KAMI MENGHUBUNGI SEKIRANYA TERDAPAT SEBARANG AKTIVITI KEPADA YANG BERMINAT..tHANk U..